پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

گزارش ایرنا از کوههای مینیاتوری چابهار/تحقق رویای سفر به کره ماه

به گزارش ایرنا، وقتی مقابل این سلسله از کوههای خاکستری رنگ می ایستی، تصویری از کره ماه در برابر دیدگانت ظاهر می شود که گویی نقاشی ماهر، نگاره های برجسته ای را به سبک اشکالی نامانوس و خارج از قوانین مناظر، بر آن نقش زده است.  

 

             

ادامه مطلب ...

پربازدیدترین شهرها و بناها در نوروز+چابهار؛در صدر مناطق آزاد

با وجود اینکه نوروز امسال مسافران بیشتری به شهرهای جنوبی به دلیل آب و هوای گرمتر سفر کردند اما همچنان شهرهای شمالی از جمله مازندران، گیلان و خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد گردشگران بودند.

به گزارش مهر، سفرهای نوروزی امسال نیز مانند هر سال دیگر از روزهای ۲۵ اسفند ماه آغاز شد و تا امروز که سیزدهم فروردین است همچنان ادامه دارد. در این مدت شهرهای مازندران و گیلان و پس از آن شهرهای خراسان رضوی، اصفهان و یزد دارای بیشترین تعداد گردشگران بودند.

به گفته شهریار افندی زاده، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ایام نوروز ۴۰ میلیون مسافر از طریق جاده ای، هوایی، دریایی و ریلی جا به جا شدند. که از این تعداد ۳۳ میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از طریق حمل و نقل دریایی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق شبکه ریلی و بقیه با حمل و نقل هوایی جابجا شده اند.

وی پیش بینی کرد تا پایان نیمه فروردین تعداد جابجایی مسافر در کشور به ۵۵ میلیون نفر برسد.

همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز از رشد ۳۴،۵ درصدی در کل سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: این رقم بیشتر از آن چیزی بود که پیش بینی کرده بودیم.

اما دراین مدت ستاد تسهیلات سفرهای کشور که مرجع اعلام آمار بازدید کنندگان بناهای تاریخی و ورود گردشگران است از بازدید ۵۵ هزار و ۵۰۲ نفر از تخت جمشید خبر داده است. همچنین آرامگاه فردوسی و هارونیه در شهر توس با ۶۵ هزار و ۹۵۳ نفر در رتبه بعدی از نظر تعداد گردشگر قرار دارند. همچنین در این مدت پربازدیدترین مناطق آزاد: چابهار، کیش و انزلی، پر بازدیدترین جاذبه گردشگری: تخت جمشید، آرامگاه فردوسی و آستان قدس رضوی، پر ردشگرترین شهر: مازندران، گیلان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، پرتردد ترین مسیرهای گردشگری: جاده چالوس و کندوان، هراز و قم ، پرترددترین استانهای کشور:مازندران، تهران، البرز، اصفهان ، گیلان و فارس، پرمخاطب ترین وسیله حمل و نقل: خودروی شخصی، اتوبوس، قطار، بیشترین مدت اقامت: یک هفته در شهرهای شمالی و پر مخاطب ترین اماکن اقامتی: هتل و منازل استیجاری بوده اند.

تعداد سایت های کره زمین چقدر است؟

شاید سوال شما نیز باشد! ولی اینکه بتوانید حدس بزنید چند وب سایت وجود دارد، به نظر کمی سخت است.

به گزارش «24»، طبق گفته های netcraft، هم اکنون بیش از 644,275,754 وب سایت فعال وجود دارند! مسئله جالب تر، رشد سر سام آور تعداد آن هاست، به طوری که تنها طی یک ماه گذشته تعداد آنها حدود ۵٫۱ درصد رشد یافته است.

همچنین تعداد دامنه ها نیز از مرز ۲۲۵ میلیون عبور کرده است.

شاید در چند سال آینده این ارقام از مرز یک میلیارد نیز بگذرد، که البته با در نظر گرفتن کارایی و حجم اینترنت دور از انتظار نیز نیست. اینترنت و شبکه جهانی آن، روزی جایگزین تمام وسایل ارتباطی کنونی بشر خواهد شد.