پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

معرفی روستای رمین

روستای رمین بامساحت 387 هکتاربرابر با طرح هادی تصویبی وجمعیت 3519 نفر یکی از روستاهای بزرگ شهرستان چابهارواقع دردهستان کمبل سلیمان بخش مرکزی وبا داشتن رتبه اول تا سوم شکار تن ماهی یکی از پایگاهای اصلی تن درسطح شهرستان محسوب می شود


با توجه به قرار گرفتن این روستا در حاشیه شهر چابهار ونزدیک ترین روستای صیادی به شهر چابهار که از سمت شرق ازطریق جاده ساحلی مواصلاتی بنادر صیادی بریس، پسابندر وخلیج گواتر رابه شهر چابهار منتهی می سازد موقعیت جغرافیایی ویژه به شهرستان بخشیده است این روستا در7کیلومتری شهر چابهار وازشمال کوههای روستای طیس کوپان - غرب به شهرچابهار – جنوب به دریای نیلگون عمان ودارای 5 محله شامل عثمان آباد – گلبهار – رمین مرکزی – گلشن آباد وداردپ می باشد . روستای رمین در 7 سال خشکسالی در شهرستان شاهد مهاجرت افرادی که از قهر طبیعت بسوی این دیارشتافته دریا و بنادر روستا درامراشتغالزایی تاثیرات شگرفی درامرتوسعه منطقه در این ایام پدید آورده است .روستای رمین ازوجود هنرمندان صنایع دستی از جمله سوزن دوزی – مکرمه بافی –گل سازی - توربافی و... بهره مند بوده که به رونق صنایع دستی دراین روستا کمک شایانی نموده که توجه وحمایت بیشنر هرکدام فرصت شغلی متفاوت وتوانمند سازی زنان به همراه دارد.

 

جاذبه های طبیعی :

 خور قدیم روستا - نوار ساحلی کلات رود از یک طرف به دریا وطرف دیگر با صخره های مختلف و ماسه های طلایی به تالاب بزرگ لیپار منتهی می شود- درخت کهنسال مکرزنان ( کرگ ) وکوههای مریخی اطراف روستا ازجاذبه های گردشگری روستای رمین می باشد که هرکدام در جذب توریست نقش مهمی را ایفاءکند.

درخت کهنسال مکرزنان که نام محلی آن کرگ می باشد باقدمت بیش از 500 سال درقسمت مرکز روستا درضلع جنوبی ودرمجاورت گورستان وزیارتجاه قراردارد که درایام گذشته روزهای پنجشنبه وجمعه پذیرای افراد از شهر چابهار و حومه در زیر این درخت بز و گوسفند را قربانی نموده و دراطرف گورستان برای شفاءمریضهاو مشکلات روزمره دست به نیایش می پرداختند.

نوارساحلی کلات رود یکی دیگر از بهترین نقطه که دارای جایگاه خاص در شهرستان چابهاراست این مکان تفریحی با وسعت بیش از 10 هکتاردرنوارساحلی دردامنه تپه های ماسه ایی باعدم امکانات چشم اندازهای بس زیبایی پذیرای مسافرین و گردشگران می باشد که طرح مطالعاتی آن درسال 85 دربرنامه های عمرانی دهیاری قرارگرفته است .

تالاب لیپاریکی ازبزگترین تالابها درسطح استان به حساب می آید در4 کیلومتری روستای رمین قرار گرفته و باداشتن سدی که آب سرازیر اطراف دراین نقطه جمع و از جنگلهای متنوع برخوردار می باشد باتوجه به گذرجاده مواصلاتی ساحلی چابهاربه خلیج گواتر درایام تعطیلات شاهد بازدید گردشگران در این مکان هستیم .

کوه های مریخی یکی دیگر ازپدیده های کم نظیردرکشور بالاتر از تالاب لیپاردر اطراف روستای رمین قرارگرفته است این پدیده کم نظیر توجه توریستها بخصوص خارجیهارا بخودجذب کرده است باورود هر توریست در این روستا بیشترجستجو این مکان هستند ماسه های طلایی سواحل اطراف جاذبه آن را دو چندان نموده است .

منبع: وبلاگ روستای رمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد