پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

پسران مکران

چابهار کنارک نیکشهر

معرفی روستای شگیم

روستای شگیم با داشتن جاذبه های فراوان طبیعی، گردشگری و تاریخی و یکی از مناطق دیدنی شهرستان نیکشهر است.

این روستا به فاصله 28 کیلومتری شمال مرکز شهرستان نیکشهر واقع شده است از دو راهی روستای هیچان تا روستای شگیم 12 کیلومتر است یعنی از جاده ترانزیت چابهار-نیکشهر- ایرانشهر به میلک زابل 12 کیلومتر فاصله دارد.

وجود چشمه ها- آبشارها- نخلستانها- جاری بودن آب رودخانه در تمام فصول سال- باغات میوه های گرمسیری و سردسیری- قرار گرفتن نخلستانها، باغات و خانه های مسکونی در حاشیه رودخانه بصورت پلکانی و رودخانه بزرگ و پرآب باعث شده هوای خنک تری را از مرکز شهرستان داشته باشد و این امر سبب شده تعداد زیادی از مردم نیکشهر در گرمای بالای 45 درجه به این روستا جهت تفریح و گردش پناه برند و به این روستا بیایند و علاوه بر تفریح و گردش در استخرهای طبیعی رودخانه ساعت ها به آبتنی بپردازند.

رودخانه پرآب شگیم حتی در زمان خشکسالی آب آن خشک نشده است و تمام فصول سال آب آن جاری است. این رودخانه از ارتفاعات کوههای چانف و برشک سرازیر و پس از مشروب ساختن زمینهای کشاورزی حاشیه این روستا و شهر نیکشهر به دریای عمان می ریزد.

آبشارهای  «کلگان و تاسکان»  از جاذبه های منحصر به فرد این روستا هستند که در تابستان دارای آب بسیار سرد و در زمستان دارای آب بسیار گرم هستند.

یکی دیگر از آثار دیدنی این روستا مجسمه سنگی سرباز مسامان است که به صورت تکه سنگ کاملا شبیه انسان ایستاده است.

باغهای مرکبات روستای شگیم در سطح استان حرف اول را می زند.

روستای زیبای شگیم با چشم اندازهای دل انگیز و شامه نواز 110 هکتار مساحت دارد و دارای جمعیتی بالغ بر 1200 نفر و 225 خانوار است.

این روستا از نظر سواد 85 درصد باسواد هستند و شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است.

روستای شگیم علاوه بر داشتن جاذبه های توریستی و گردشگری از نظر فعالیتهای انقلابی و همراهی با انقلاب در سطح استان بعنوان روستای نمونه می باشد و در طی چند سال از عمر انقلاب تعداد 42 شهید فدای رهبر و انقلاب اسلامی نموده است.

از دیگر امکانات رفاهی این روستا عبارتند از: خانه بهداشت- نعمت برق و روشنایی- دهیاری- شرکت تعاونی روستایی- دفتر خدمات ارتباطی- روستایی و پست بانک.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 http://www.gmkonarak.blogfa.com/

سلام موفق باشید

درزاده دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:21

یه چیزو از قلم انداختید که ۹۹ درصد مردم روستا زن و مرد , کوچیک و بزرگش معتاد هستن و بد جوری گرفتار اعتیاد شدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد